sobota 6. augusta 2011

WEISSWANDSPITZE 3016m.n.m.

Vrchol "Biela stena" sa nachádza na konci údolia Pflerschtal v Talianskych alpách (südtirol). Je pomenovaný po bielom vrchole , ktorý padne do očí už z veľkej diaľky.
Auto parkujem na parkovisku pri vodopáde. Toto parkovisko je východiskovým bodom pre dve asi najznámejšie chaty v tomto údolí a to: MAGDERBURGER HÜTTE a TRIBULAUN HÜTTE . Ja sa vyberám po "šestke" smerom na prvú spomínanú chatu.
Po rozdvojku je to asi dve hodinky. Na chatu samotnú ešte asi pol hodky, ale ja sa nezdržiavam vysedávaním a idem doprava ďalej na vrchol. Posilním sa cestou dole.



Od rázcestia musím prejsť širokým žľabom po zvetranom "kameňolome" , ktorý je ku koncu aj dosť strmý a treba dávať pozor na značenie lebo sa môžem veľmi ľahko ocitnúť mimo cesty a vracaním by som stratili veľa času.


Keď sa dostanem cez to nekonečené množstvo kameňov, prídem do sedla po ceste zabezpečovanej fixnými lanami z ktorého už vidím biely vrchol môjho cieľa. 


Po úboči Weisswandu  sa dostávam pod vrchol, ktorý zdola vôbec nevyzeral náročne, ale pravda je iná. Z pod vrchola sa traverzom popod jeho stenu možno ešte dostať ďalej na Tribulaun chatu a s nej zostúpiť na to isté parkovisko, kde som nechal auto-VIAC NA TOMTO LINKU


Hore na fotke ja naznačený výstup od sedla. Je to brutálne strmé a náročne na kondíciu. 

A takto tu už vyzerá cestou na vrchol, nie je to značené a tak treba dávať bacha na cestu aby sa človek nestratil v tej spleti kameňov. Treba sledovať vyšliapanú cestu a keď nie je viditeľná, držať sa "steinmann-ov"-kamenné veže, ktoré stavajú turisti na orientáciu v takýchto neprehľadných úsekoch.
                                     

Kým som vyšiel hore tak sa mi počko pokazilo a tak sa nemôžem pochváliť žiadnymi panoramatickými fotkami. Prevíšenie z parkoviska na vrchol je okolo 1600 m čo už je dosť a tak si na to aj z návratom treba vyčleniť aspoň 8 hodín.

Cestou späť sa stavím na salaši Ochsenalm a vrelo to všetkým odporúčam, lebo sa tam dá vždy dobre najesť. Ponúkajú domáce syry s domácim chlebom a k tomu pšeničné pivo, no jednoducho krása.

BERG HEIL

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára