sobota 6. augusta 2011

GRUBENKOPF 2337m.n.m.

Grubenkopf 2337 m.n.m. leží na hranici Rakúska a Talianska resp. Talianskej autonómnej oblasti Južné Tirolsko. Patrí medzi obľúbené vrcholi pre zacínajúcich skialpinistov v tejto oblasti.
 Autom som sa dopravil z hraničného prechodu Brenner po starej ceste smerom na Innsbruck do Obernbergtal. Celým údolím som prešiel až nakoniec, kde som nechal auto na parkovisku pri reštaurácií Waldesruh. Z parkoviska som sa vydal po ceste smerom na JAZERO OBERNBERGER. Za lesom treba odbočiť doľava na lúky a pomedzi salaše pokračovať ďalej k jazeru,
 
  popri ktorom sa prejde až k lesu a ním potom troška strmším, ale nenáročným výstupom až k lúkam a pasienkam, kde už je všetko ako na dlani, prekrásny biely svet.
 Za lesom sa treba držať v ľavo a po rovinke sa presunúť smerom na sedlo Grubenjoch 2200m.n.m. Táto časť výstupu je príjemná len cestou hore, ale pri zjazde dole treba túto časť prejsť štýlom ako na bežkách, čo je pri miernejšom stúpaní dosť náročné na kondíciu.
 Po prejdení riedkeho porastu sa začína trochu pritvrdzovať a tak podradím o stupen nižšie a pomaličky postupujem po dobrej stope smerom na vrch.
 Krajinka sa tu už úplne mení a nasledujúce metre postupujem v čisto bielom svete viac-menej cez široký žľab až na vrchol. Slnko pečie a cítim sa ako na panvici, ale mohlo byt aj horšie (:-DD
 V pozadí moje obľúbené lyžiarske stredisko LADURNS , ktoré sa nachádza v Talianskom údolí Pflerschtal.
 Na východe sa mi pripomínajú kopce ROLLSPITZ a WEISSSPITZ , ktoré sú schodné v lete aj v zime a je z nich nádherný výhľad.
 Na východe ešte zostanem a ponúkajú sa mi tu kopce známe pre skialpinistov: WOLFENDORN a FLATSCHSPITZ

A zóna trochu vyšších vrcholov na západe na konci údolia Pflersch : WEISSWANDSPITZ , AGLSSPITZE , SCHNEESPITZE  a v neposlednom rade kráľ údolia Tribulaun.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára