piatok 29. júla 2011

ALLERLEIGRUBENSPITZ 2131m.n.m.

Allerleigrubenspitze v Stubaiských Alpách na hranici Rakúska z Talianskom. Štartoval som z údolia Obernberger resp. z jeho úplného konca, na ktorom sa nachádza obrovské platené parkovisko.
Z parkoviska smerujem k jazeru Obernberger, najskôr po ceste v lese, ktorá v zime slúži ako sánkarska dráha. Po pár minútach sa dostávam z lesa a bočím doľava cez lúky a salaše ďalej nahor. Niekde nad poslednou chatou vchádzam do lesa a tu ma čaká najťažšia etapa výstupu.
Nasledovný výstup cez les je strmý a v jarnom období aj málo pokrytý snehom, takže jedným slovom boj. Existujú viaceré možnosti výstupu na hrebeň, ale tento bol taký spontánny a naslepo. 
Nad úrovňou lesa to bola už len pohodlná prechádzka na slnku. Môj ciel už bol na dohľad a to je pre mňa najdôležitejšie. Ale miestami som musel hladať fľaky snehu aby som po nich prešiel, ale miestami som to rezol aj cez trávu.


Z vrcholu môžeme pokračovať ešte ďalej po hrebeni na Hoher Lorenzenberg 2315m.n.m., Sandjoch až na Grubenkopf.
A  ako vždy najkrajšie na výstupe je zjazd naspäť do údolia aj keď na jar je niekedy problém nájsť správnu cestu dole, lebo už nie je toľko snehu ako by sme potrebovali,  ale našiel som si pekný žľab, v ktorom sa ešte držalo dostatok snehu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára