utorok 23. februára 2021

Skitouring Kremnické vrchy, cca 600vm, KRAHULE-GROŠOVE LÚKY

Na Groschove alebo Grošove lúky sa dostaneme z dedinky Krahule. Je potrebné zdolať zjazdovku lyžiarskeho strediska Krahule, aby sme sa tam dostali.
Na fotke hore je znázornený ľahký výstup na výhladňu na Krahulskom vrchu.
Pri chate nad zjazdovkou treba odbočiť doprava a za malú chvíľku sa objavia lúky, ktoré zlyžujeme na samý spodok.
Niekedy dávno tu bol lyžiarsky vlek, ktorý tu zostal strašiť opustený doteraz. Na samom spodku je stará chata, ktorá je otvorená, ale opustená a v prípade núdze sa tam dá schovať pred nepriaznivým počasím.
Sú tu tri zjazdovky a samotná prístupová lúka, na ktorých sa dá šlapať a lyžovať. Majú len do 150 výškových metrov-každá, ale keď dá človek všetky a plus zjazdovku Krahule, tak sa celkom dobre prevetrá. Činí to okolo 600 výškových metrov. Ale človek si tu môže vyskladať svoj "paušál" aký potrebuje.
Je to nenáročný skitouring pre začiatočníkov lebo tu nehrozí žiadna lavína a majú možnosť sa tu lepšie oboznámiť s neupraveným terénom, ale aj makači si prídu na svoje, ak si dajú tých svojich potrebných pár stoviek výškových metrov.
Je možné sa sem dostať aj zo Skalky po červenej smerom na Krahule. Je to viac menej dole kopcom, takže za 20 min. sa to dá stihnúť. Prvá tretina  je mierne stúpanie, ale potom to už ide.