sobota 10. januára 2015

NÖßLACHJOCH 2231 m.n.m.

Je to neuveriteľné, ale ešte ani v januári v Alpách  nie je dostatok snehu na skialp . Aby som to upresnil tak sneh by bol, ale len na štítoch a aj to málo čo sa tam nachádza, tak vietor všetko vyfúkal preč. Takže volím vychádzku na Nößlachjoch, pretože pod vrcholom sa rozprestiera lyžiarské stredisko Bergeralm, ktoré to má celkom pekne zasnežené technickým snehom až po parkovisko v údolí.
Tu vidieť nedostatok snehu pod vrcholom
Na vrchol sa normálne štartuje z mestečka Nößlach a je veľmi obľúbená medzi turistami, pretože sa zo začiatku ide cez riedky les a potom nad úrovňou lesa, začína  prechádzka bielim rajom (keď je sneh (:-D ) , bez hroziaceho nebezpečenstva lavíny až k vrcholu. 
Náčrt výstupu na obtiažnejší Wolfendorn a na kopec pre začiatočníkov Sattelberg
Ale snehu nie je na južnom úboči dostatok, tak to beriem cez spomínané lyžiarské stredisko. Moja prvá zimná túra túto sezónu, čo je poznať, lebo som sa už spotil na parkovisku 1050 m.n.m. pri obúvaní lyžiarok.
Obľúbený cieľ v zime aj v lete na  Rollspitz a Amthorspitz
Vydal som sa po sánkárskej dráhe aby som veľmi nezavadzal lyžiarom a pri reštaurácií Panorama 1600m.n.m. bočím vpravo na modro značenú zjazdovku s číslom 4 až po chatu Bärenfalle, tam nadväzujem na zjazdovku č.5 taktiež modrú a niekde v polke bočím zase doprava na čiernu zjazdovku č.3 a s tou sa dostávam až ku konečnej stanici lanovky.
Bola to asi najdlhšia možná varianta akú som si mohol zvoliť, ale čo už narobím, keď som si to lepšie nenaplánoval. Oveľa kratšie by to bolo ísť hneď z parkoviska po jednotke, pri Panorame sa napojiť na dvojku.
Z konečnej som už zišiel z upravovaných tratí a postupujem ďalej cez mach, brusnice a skaly až na vrchol. Ani nedostatok snehu ma neodradil ísť ku krížu s lyžami a to mi bolo troška osudné ani nie tak mne ako mojim lyžiam, ktoré pri zjazde dole spoznali čo je to stredovek.
Zhrnul by som to tak, že tento kopček sa nachádza v Stubaitálských Alpách a napriek nie veľmi optimálnym podmienkam, bol zhora krásny výhľad do troch údolí: Wipptal,Gschnitztal a Obernbergtal a v pozadí sa dá vidieť aj týčiace sa Zillertálske Alpy. Potil som sa hore necelé 4 hodinky a prekonal okolo 1200 výškových metrov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára