pondelok 13. októbra 2014

MUTSPITZE 2294 m.n.m.

Jaufenpass
Jedného pekného jesenného dňa som sa rozhodol ,že navštívim kamaráta, ktorý naháňa euro pri malebnom mestečku Merano. Ale keď  už tam budem, tak by som  mohol aj na nejaký ten kopček vyliezť a zabijem dve muchy jednou ranou. Takže z hraničného mestečka Brenner, mierim cez historické mesto Sterzing na Jaufenpass, stadiaľ dole na Dorf Tirol, kúsok cez Merano až ku dedinke Algund.
Tu už intenzívne hľadám cedule z názvom Korbseil bahn ("Košíková lanovka" vid foto hore), ku ktorej sa dá dostať ešte  autom. Parkujem El Diablo a idem sa pozrieť, čo bude toto dobrodružstvo v košíku stáť- 8.50e/2014. Je to vlastne len taký kovový košík pre dve osoby, ktorý mi ešte  pomôže prekonať zopár výškových metrov.
Leiter-alm

 Po vyskočení z toho košíka, bola to ozaj dobrá atrakcia, je to už len zopár minút ku chate Leiter-alm. Pri týchto dvoch, kvetmi posiatych chatkách , bočím vľavo na turistický chodník číslo 24.
 Postupujem cez les, až kým nenaďabím na rázcestie, ktoré je troška čudne označené, je potrebné odbočiť už cca. 10m pred šípkou doprava na trasu číslo 25 a nie pokračovať rovno, ako by sa na prvý pohľad zdalo.
 Kráčam ďalej cez už redší les a kde tu cez škáru v ňom už vidno masív, na ktorý som sa odhodlal. Na konci lesa mi skríži cestu lávka a tak si hovorím "odpočiniem si". po hodinke som vypotil asi všetko pivo a klobásky za posledný týždeň.
 Po kratšom oddychu sa poberám ďalej a otvára sa mi pohľad asi na najnáročnejšiu pasáž tohto výletu. Pekne strmý žľab, cez ktorý cik-cak sa musím nejako dopracovať do sedla Taufenscharte.
Taufenscharte
 Nejako sa mi to podarilo, ale asi len preto, že ma prenasledoval krvilačný pes nemeckého turistu, ktorý išiel za mnou. Tu už prepletám nohami doprava smerom na Mutspitze.
Mutspitze 2294 m.n.m.
 Zo sedla to bolo už len nejakých 100 výškových metrov, takže už len taká pohodka cez a popod hrebeň až na štít. Výhľady neboli boh vie aké, ale miestami sa oblačnosť roztrhla a bolo vidieť celé, už spomínané mesto Merano.
Merano
 Doplnil som chýbajúce kalórie a promile, čo som cestou hore vypotil a môžem ísť  zase raz dole. Ale nadol pôjdem druhou stranou po turistickej ceste číslo 23 ku chate Mutkopf.
 Cesta dole ku tejto chate viedla po kameňmi vydláždenej ceste, lemovanej dreveným zábradlím a to hneď z pod štítu. No niekto si dal riadne záležať. Odtiaľto sa treba vybrať po dvadsaťdvojke k Bergstation a k ďalšej chate Gasthaus Steinegg.
Popri nej alebo cez ňu ďalej po trase 24. Je tu ešte jedna možnosť, ale tá podla mňa nestojí za reč. Táto trasa vedie traverzom popod hrebeň späť ku chate Leiter-alm.
Krčmy na každom kroku, no tak sa nezastav.
 Moja cesta je pomaly u konca teda, myslím prvý okruh, ktorý ma asi 13km a trvá 6,5 hodinky. Dostávam sa znova ku chate Leiter-alm a konečne späť na "Košíkovú" lanovku a s ňou k autu. A druhý okruh je predo mnou, pretože sa budem vracať cez Bolzano, Brixen, Sterzing a nazad na Brenner. Ta daaaaaaa 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára