streda 19. marca 2014

S kornetom z ľanu na Nízko Tatranskú POĽANU 1890 m.n.m.


Polana v Nízkych Tatrách leží na hlavnom hrebeni medzi vrchmi Dereše a Kotliská. Pokúšam sa kompletizovať návštevy na tomto hrebeni a tento kopček mi padol do oka preto, že som sa chcel viacej priblížiť a rozhliadnuť na smer Kotliská a Chabenec.
Je veľa možnosti, kde začať výstup, ale ja klasicky začínam z parkoviska Krúpova a idem po starej zjazdovke pod Derešmi až kým sa nedostanem ku starému vleku a niekde v polke jeho dĺžky, bočím doľava a mierne stúpajúcim traverzom mierim k Liptovskej hole, kde sa napojím na červenú trasu na hrebeni.
Tam už sa mi to krásne otvára a aj náročnosť výstupu sa mierni a môj cieľ už je na dohľad. Po pravej strane na severnom strmom svahu tohto hrebeňa je možné pozorovať luxusné freeride-ové steny, pokrité perfektným prašanom, kedže sa tam nedostane toľko slnka, .
Pohľad na dve zo štyroch dvoj tisícoviek Nízkych Tatier, ktoré sú spojene s Poľanou Liptovskou hoľou.
Pohľad na Vysoké Tatry 
Pohľad na hrebeň Nízkych Tatier z odbočky do Jasenia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára