utorok 7. februára 2017

Zasnežená KMOTRINA SKALA 568 m.n.m.

Kmotrina skala 568 m.n.m. vytŕča z biskupských lesov v Kremnických vrchoch, presnejšie v ich podcelku Jastrabská vrchovina.
Kúsok za dedinkou Stará Kremnička smerom na Kremnicu bočím na prvú odbočku vľavo na zvážnicu, ktorá vedie k hnojisku a tam nechávam auto.
Obujem lyžiarky, nalepím pásy na lyže a ide sa hore po lúke. Táto lokalita sa volá Na Potôčku. Skoro na vrchu lúky, kde sa to začína zaoblovať, približne niekde pod kameňolomom, mením smer  doprava dole. 
Prejdem cez les smerom dole a dostávam sa na spevnenú cestu, ktorá vedie na kameňolom. Myslel som si, že aspoň v zime si dajú pokoj z ťažbou bentonitu, ale opak bol pravdou. Očakával som, že to tu bude pekne zasnežené, ale skôr to tu pripomínalo rozblatený tankodrom.
Zamrznuté jazierko Slobodné
Čím som postupoval hlbšie do lesa smerom k jazierku Slobodné, sa aj cesta zlepšovala. Bolo očividné, že aj tu niekde v blízkosti sa ťaží, keď nie bentonit tak drevo. Postupujem ďalej po stope od tatroviek a po ľavej strane je poľovnícky posed a od neho vedie zvážnica hore, ktorá je skratka na Kmotrinu skalu. Ale ja chcem vidieť Slobodné a tak postupujem ďalej. Po nej sa budem vracať.
Prejdem cez zamrznutú hladinu jazierka a mierim smerom hore do riedkeho lesa. Sledujem žltú značku z ikonou kamennej bašty, ktorá symbolizuje Barborskú cestu.
Pochod v hlbokom snehu cez les mi skríži lesná zvážnica, taktiež vyjazdená tatrovkami a džípmi lesnej správy, ktoré to tu chodia kontrolovať, či náhodou cirkvi niekto niečo nekradne. Bočím vľavo a postupujem po nej až kým ma nevyvedie z lesa. A nad lesom sa mi už naskytne prvý pohľad na bralo.
Takže cez ďalší kameňolom na bentonit, na ktorom je momentálne ťažba zastavená sa dostávam pod skalu, vyzujem lyže a ďalej postupujem na pešo. Počasie mi hralo do karát a výhľady boli prekrásne.
Keď som sa balil na tento výlet, hovoril som žene, že idem oprášiť lyže. Ale mýlil som sa, ja som tie lyže neoprášil ale dokonale prebrúsil a doškriabal. Ono sa to vonká tvárilo, že je dosť snehu, ale cítil som každý konárik v lese kde bola ťažba dreva a všetky kamienky na zvážniciach, ktoré rozbili tatrovky z kameňolomov. Ale nebolo to nič, načo by moje eSká neboli zvyknuté.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára