nedeľa 27. januára 2019

Skitouring na kopček VOJŠÍN 819 m.n.m.

Vojšín 819 m.n.m. je treťou najväčšou pumou v pohorí Pohronský Inovec. Bol som sa tam už raz pozrieť, ale v lete, link tu . Rozhodol som sa, že ho okuknem aj v zime na lyžiach.
Štartoval som z chatovej oblasti na chotári, presnejšie z protiľahlého kopca, kde som sa napojil na modrú turistickú značku, ktorá vedie z Veľkého Inovca . Poza družstvo som sa presunul po relatívnej rovine do sedla Kuchyňa, kde sa križuje zelená značka, vedúca z Novej Bane do Veľkej Lehoty z mojou modrou. 
 Ďalej sa postupuje striedavo cez lúky a lesy. Na fotke hore v pozadí je Veľký Inovec, pod ktorým sa rozprestiera lyžiarske stredisko Drozdovo .
 Začalo snežiť a všetko stíchlo, čo len umocňovalo krásnu atmosféru a scenériu zimnej krajiny. Bola to typická zimná túra na lyžiach. Chvíľku hore potom zase dolu.
 Na desiatich kilometroch som prekonal asi 350 výškových metroch-taká nedeľná prechádzka. 
 Troška sa dalo zalyžovať z Vojšínu dole a potom ešte trochu horšie z Bačových jarkov po sedlo Kuchyňa, kde to bolo dosť o posúvaní sa.
Bol som sa pozrieť aj na lyžiarsky vlek, ktorý leží nad Malou Lehotou. Neviem či ešte funguje a ak                                                       to  niekto viem nech mi napíše prosím.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára