streda 15. januára 2020

Túra na lyžiach: TURČEK- FLOCHOVÁ 1317 m.n.m.

Flochová 1317 m.n.m., ďalší "hrot" Slovenskej koruny, mi pribudne do zbierky a to z pohoria Kremnické vrchy. Aj keď nejaký vrchol s kruhovými výhľadmi by sa tu ťažko hľadal. Je to skôr masívna zalesnená kopa, na ktorej je ešte jeden nepatrný kopček, len o pár metrov nižší ako Flochová, zvaný Svrčinník 1313 m.n.m.
Východiskovým bodom, bude pre zimnú túru na lyžiach Turček trošku neobvyklé miesto. Ale o tom potom. Takže už pri vstupe hľadám po elektrických stĺpoch modré značenie, ktoré by ma malo previesť hustými lesmi a pre mňa neznámymi zákutiami až na vrchol.
Autom sa deriem cez relatívne členitú dedinku čo možno najďalej na okraj. Parkujem nad kostolom a stade sa vydávam na svoju púť. 
Snehu je o troška menej ako by som potreboval, ale mohlo to byť aj horšie. Zo začiatku idem lesnou zvážnicou, ktorá ma vovedie do lesa a tam prvé sklamanie-skladám lyže a idem chvíľku pešo.
Našťastie táto absencia snehu netrvala dlho. Dostávam sa na asfaltku, ktorá opisuje celú vodnú nádrž s pitnou vodou pre niekoľko regiónov. Cesta bola mne zatiaľ z neznámeho dôvodu celá odhrnutá. Takže zase len zľadovatelí povrch, pre lyže nič príjemné. Ku koncu cca 150 vm zostup ku medzníku - Studený žľab, ktorý ma bude ďalej navádzať do Širokej doliny.
Pri chate Štrich sa dozvedám, prečo si dal niekto námahu to tam zhrnúť dôkladnejšie ako v dedine. Konala sa tam ťažba dreva. Takže ak to zhrniem, tak doteraz žiadny pôžitok z terénu, ale na druhej strane som nestretol ani nohu, čo je oveľa lepšie ako preplnené tuctové kopce.
Chata Štrich je typická Slovenská poľovnícka drevenica. V prípade núdze by sa dalo prenocovať  vzadu v kôlni alebo na povale, ktoré boli odomknuté. Na povalu je trochu obtiažnejší prístup, ale nie nemožný.
Od chaty sa začal konečne zasnežený výstup a každým metrom sneh pribúdal. Zo začiatku strmý výstup lesnou zvážnicou, ale neskôr sa to zmiernilo.
Žiadne výhľady len hustý zmiešaný les.  Nikto nikde len panenský sneh a kde tu stopy zvierat, ktoré križovali zvážnicu pri snahe sa dostať k vode.
Cesta sa začína stáčať na sever a s tým, konečne po dvoch hodinách, vidím slnečné lúče, ktoré ma v momente prinútia zhodiť ďalšiu  vrstvu oblečenia. Čochvíľa sa dostávam na rázcestie Handel. To mi napovedá, že sa mi podarilo vyliezť na vrchol hrebeňa.
Ďalej pokračujem po červenej  a to je poznať ihneď, lebo cesta je prešliapnutá bežkárskou stopou. Tu už je minimálne stúpanie, lebo vrchol hrebeňa je rovinatý. Idem idem a zrazu drrrrb "čerešňa" a na nej len taká tabuľka z názvom vrchola. Tak som tu, výhľady sú len na okolité ihličnany a zasnežené čistinky.
Výstup mi trval okolo troch hodín a prekonal som cez 700 vm. Po rázcestie Studený žľab, ktorý sa nachádza na križovatke za nádržou Turček to bola nuda a boj. Od tadiaľ po chatu Štrich trochu lepšie a od chaty pekný skitouring. Pri návrate to bolo v opačnom poradí. Od rázcestia Handel po chatu príjemný "frírajdík" v lese, od chaty po nádrž slalom pomedzi skalky a bordel z ťažby na rozbitej ceste a od nádrže ďalších 150 vm stúpania späť k autu. Na to som potreboval okolo hodiny a pol. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára