pondelok 17. februára 2020

Skialp ZVOLEN 1403 m.n.m. z Nižnej Revúcej cez Malý Zvolen 1372 m.n.m.

Pohľad z Krížnej.
Minulý týždeň som si z vrcholu Krížnej 1574 m.n.m. naplánoval výlet na lyžiach na nasledujúci víkend. Podarilo sa mi tento plán naplniť. Takže štartoval som z Liptovských Revúc presnejšie z časti Nižná Revúca. 
V Liptovskej osade odbočujem autom na spomínané Revúce. Nižná Revúca je prvá v údolí. Pri potravinách smerujem doľava na most cez potok Revúca a hneď zase doľava úzkou cestou pomedzi domčeky až na parkovisko bývalého lyžiarskeho strediska.
Vydávam sa po starej zjazdovke popod vleky. Je veľká škoda, že toto stredisko už nefunguje. Takou dlhou, dostatočne širokou a príjemne strmou zjazdovkou sa nemôže popýšiť veľa stredísk.
Skoro celým úsekom po zjazdovke ma sprevádzala Končitá 1248 m.n.m., ktorá sa tam hrdo vypína a ktorú sme s deťmi navštívili v lete. V sedle pod Končitou bočím doprava, začína sa tu aj tyčové značenie a nie len to, ale aj pomaličky pribúda snehu a mení sa jeho konzistencia.
Scenéria konečne pripomína pravú zimu. Postup sa trošku pritvrdzuje a kopec naberá na stúpaní. Postupuje sa cez riedky zmiešaný les po hrebeni Malého Zvolena 
Jeden úsek je ozaj strmý a úzky takže už sa teším na improvizáciu cestou späť. Samozrejme nič čo by sa nedalo zvládnuť.
 Na vrchole Malého Zvolena sa mi konečne naskytujú nejaké výhľady na okolité kopce. Ale aj dole na južné svahy, ktoré vedú do Korytnickej doliny a stáli  by teda za zlyžovanie.

 Ďalej je to už typická hrebeňovka- raz hore a potom zase dole. Pri peknom počasí krásna prechádzka z výhľadmi na okolité pohoria. 
Na Zvolene som druhý krát. Prvý raz som sa sem vybral z parkoviska pri Hanesy, cez Motyčianskú hoľu. V tom článku som spomínal, že zo Zvolena sú výhľady na  množstvo pohorí, rozpoznal som ich asi osem. Zo žiadneho iného, mňov navštíveného kopca, nie sú takéto výhľady.
 Na vrchol Zvolena je to asi 6 km a dá sa to spraviť za dve a pol hodinky. Na tejto dĺžke som prekonal asi 960 výškových metrov. 
Ešte musím niečo podotknúť k zjazdu späť. Z Malého Zvolena pri priaznivých snehových podmienkach sa začína ozaj perfektný "frírajdík" a stará zjazdovka v Nižnej Revúcej je úplne dokonalá (strmá, široká,dlhá) na jazdu v neupravenom teréne. 
Načrtnutý výstup z Nižnej Revúcej na Zvolen 1403 m.n.m. (pohľad z Rakytova)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára