sobota 21. januára 2012

HOHE KREUZSPITZE 2743m.n.m.


Hohe Kreuzspitze 2743m.n.m.
Zas je tu streda, pre mňa ako víkend, lebo mám voľno. Naplánoval som si túrku na Kleine Kreuzspitze 2518m.n.m., ale asi 200m za chatou Klammalm som neodbočil na chrbát Kleine Kreuzspitze, ale pokračoval som ďalej k väčšiemu bratovi Hohe Kreuzspitze a vôbec to neľutujem. Tento kopček sa nachádza v Južných Stubeier Alpách.
Východiskový bod je na konci údolia Ratsching v časti Flading, kde sa nachádza veľké parkovisko. Takže aj ja som zaparkoval svoje El Diablo a vydal som sa smerom na juh do hôr. Prechádzam cez most miestneho potôčika a cez riedky les vychádzam na nie strmé lúky a po nejakej chvíľke cez strmí previs sa dostávam ku chate Klammalp 1925m.n.m.
Pri chate dávam malú pauzu a kochám sa s Palim a Tatárskou zmesou na východe slnka. Dám ešte čaj bez rumu a cukru, ktorý som si ráno v rýchlosti pripravil a vydávam sa ďalej. Stopy predošlích simpatizantou skialpinizmu ma vedú stredom plochého údolia k veľmi strmému previsu, na ktorom konci sa dozvedám od  okolo idúcich ski turistov, že teda na Kleine Kreuzspize sa tadeto nejde.
Ako navigácia v aute prepočítavam vizuálne údaje a idem ďalej v závese skúsenejších spolubojovníkov k väčšiemu bratovi. Celkové prevíšenie je 1261 výškových metrov a výstup mi trval mojim hoby tempom 3,5 hodiny. 
Cez ďalší strmí previs vystupujem do sedla jedného s chrbtov môjho cieľa, s ktorého sa musím dákych 50m spustiť na dol po úbočí a dostať sa pod hrebeň, cez ktorý by som neprešiel, respektíve z ktorého by som, na konci nezišiel, bez ujmi na zdravý. Nejaký kus pod vrcholom to začína byť zase strmé a ani snehu nie je dostatok a je to všetko zmrznuté a trčia kamene. Tak radšej lyže dávam dole a ďalej na vrchol pokračujem pešo.
Túru hodnotím veľmi pozitívne. Výstup patrí medzy tie náročnejšie a zjazd nebol pre mňa celkom ideálny, lebo hlboký sneh vo väčších nadmorských výškach bol s krustou a zase nižšie kvôli slnku mäkký a ťažký, kde tu k tomu bol vyfúkaný-tvrdý. Takéto podmienky s rôznym snehovím povrchom si vyžadujú veľký cit a lyžiarské skúsenosti, čo ja ešte nemám, ale nesťažujem sa, zišiel som zatiaľ zo všadiaľ aj keď nie dákym ukážkovým spôsobom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára