utorok 7. júna 2016

KOZÍ CHRBÁT 1330 m.n.m.

Kozí chrbát je najvyšším bodom Starohorských vrchov a leží nad dedinkou Moštenica, medzi vrchom Hadliarka 1211 m.n.m. , od ktorého ho oddeľuje sedlo Hadlanka a masívom Prašivá 1652 m.n.m..  Medzi Kozím chrbtom a Prašivou je Hiadeľské sedlo 1099 m.n.m., cez ktoré vedie hranica medzi Starohorami a Nízkymi Tatrami.
 Mojim východiskovým bodom bol prameň Kyslá za Moštenicou na konci Uhliarskej doliny. V podstate z Moštenice stále po žltej. Na začiatku túry treba značenie dobre sledovať a musím povedať, že miestami aj hľadať,lebo je tam veľa zvážnic, ktoré by mohli zmiasť.
Po krátkom stupáku cez lúky vchádzam po zvážnici do lesa. Ale cesta ešte stále vedie po okraji lúky. Poznávacím znamením, že idem dobre je červeno-biela závora, ktorá mi pretne cestu.
Ako postupujem hlbšie, tak aj les vzbudzuje väčší rešpekt. Tieto lesy sú známe výskytom medveďov a tak pri každom šuchnutí za mnov sa otáčam a rozmýšľam nad evakuačným plánom a nad tým ako celú noc strávim na strome. 
sedlo Zubová
Idem, idem a zrazu lúka, krásne miesto plné slnka, nie ako doterajší postup cez les. Dopracoval som sa do sedla Zubová, kde si človek môže trochu odfúknuť.
Nasledujúcu pol hodinu kráčam cez les posiatom medvedím cesnakom. Úzku cestičku lemujú šíravy tejto aromatickej bylinky, ktorú nie je len vidieť, ale aj cítiť. Na konci tejto parády, čo som vôbec nečakal, je už hrebeň, na ktorý vychádzam v sedle Hadlanka
Napájam sa na červenú cestu hrdinov SNP a bočím doprava na Kozí chrbát, ktorý už vôbec nie je ďaleko. krásne sa mi to tu otvára a môžem povedať, že sú nad sedlom oveľa lepšie výhľady ako na samotnom najvyššom bode starohôr. Ďalšie prekvapenie je, že je hoľa tohto kopca tak zarastená a výhľady sú obmedzené.
 Aj Donovaly a na ne dozerajúceho strážcu Zvolen 1403 m.n.m. som mal ako na dlani. Zase som si pozrel kus rodnej hrudy z iného uhla a presvedčil sa o tom, že Slovenský terén je nádherný.
Prašivá 1652 m.n.m., ktorá leží na mojom sezónnom zozname sa trochu pohambkávala predo mnov a skrývala sa za oblakmi. Ale určite tento rok sa jej ešte pozriem na zúbok.

Výlet na Kozí chrbát je nenáročná túra, ktorú človek v pohode dá do dvoch hodín a za hodinku je zase naspäť. Prevýšenie je cca 700 m. čo nie je až také náročne ani pre začiatočníkov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára